כל ארגון השוקל להטמיע מערכת Digital Assert Management (DAM) בוחן את ה-ROI (החזר ההשקעה) הצפוי. החזר השקעה חיובי על רכישת תוכנה לארגון אמור להיות הגורם הכי משמעותי בקבלת ההחלטה האם לקנות אותה, בייחוד לחברות קטנות או לארגונים בינוניים שעבורם כל הוצאה היא קריטית.
ראשית כל, מדוע תרצו לקנות מערכת DAM?
מערכת DAM מאפשרת לאחסן את כל הנכסים הדיגיטליים של הארגון (תמונות, ווידאו, גרפיקה, ברושורים, קבצי לוגו, מסמכים ועוד) במקום אחד מרכזי ומאובטח. למשתמשי המערכת ישנה גישה מהירה מבוססת הרשאות, מכל מקום ומכל מכשיר, לנכסים הדיגיטליים על מנת לנהל אותם כחלק מהמשימות העסקיות שלהם. ניתן גם לערוך אותם מקומית ללא צורך בתוכנת עריכה ייעודית וכן לשתף אותם בקלות ובמהירות לגורמים חיצוניים כגון ספקים, לקוחות ועוד.
עכשיו שהיתרון ברכישת מערכת DAM הינו ברור, השאלה המתבקשת היא האם רכישה זו משתלמת עבורכם?
Time is Money! – זו אינה קלישאה. זמן אכן שווה כסף.
יצירה של נכסים דיגיטליים ב-Canva עולה כסף. קנייה של תמונות מ-Shutterstock עולה כסף. שירותי חברה חיצונית עולים כסף. אם לא משתמשים במערכת DAM לאחסן נכסים אלו, סביר מאד שאת חלקם לא תמצאו ותצטרכו לייצר מחדש.
אם מתרגמים את הזמן המתבזבז על חיפוש נכסים דיגיטליים לכסף, אזי מדובר על סכומים גבוהים מאד בשנה. הסטטיסטיקה שלנו מראה כי ארגון ממוצע עובד עם כ-60 אלף נכסים דיגיטליים בשנה. הלקוחות שלנו מספרים לנו שלפני הטמעת מערכת MasterDAM, הזמן הממוצע לאיתור נכס דיגיטלי ארך כ-3 דקות. מדובר על 3,000 שעות בשנה המתבזבזות על חיפוש נכסים דיגיטליים. זמן זה אינו כולל איתור נכסים שלקח שעות בכדי למצוא אותם כיוון שהיו ממוקמים בדרייברים אישיים או ב-Dropbox.
איך תחשבו כמה כסף תחסכו באמצעות שימוש ב-MasterDAM?
לצורך כך יש לקחת בחשבון ארבעה פרמטרים:
- שעות חיפוש בשנה
- עלות שעה ממוצעת של עובד
- עלות יצירת נכסים קיימים מחדש
- עלות המערכת לשנה
שעות חיפוש בשנה | עלות שעת עובד ממוצעת | עלות זמן חיפוש כולל בשנה | |
ללא DAM | 3000 | $25 | $75,000 |
עם DAM | 200 * | $25 | $5,000 |
חיסכון בשנה | $70,000 |
כלומר $6,600 בתחשיב שנתי.
בהתאם לכך, הרי שבניכוי עלות המערכת, החסכון השנתי עומד על כ$80,000
בואו ונראה כיצד מערכתMasterDAM חוסכת לכם זמן:
למערכת MasterDAM יש כלי AI של זיהוי אובייקטים וכך תמונות המועלות למערכת מתויגות באופן אוטומטי.
בהתחשב בכך שכל הנכסים הדיגיטליים יהיו מאוחסנים במערכת DAM, תוכלו למקסם את השימוש בהם. ניתן יהיה להשתמש בנכסים שמחלקת השיווק ייצרה, בקמפיינים שונים. צוות המכירות יוכל גם להשתמש שוב בנכסים אלו ולשתפם עם הלקוחות שלהם.
מערכת DAM תמנע מהארגון שלכם לעשות טעויות שיעלו בהפרת זכויות יוצרים או בפגיעה תדמיתית במותג שלכם, כמו שימוש בתמונות פגות תוקף או ללא רישיון, שימוש בנכסים לא עדכניים ושימוש בגרסה הלא נכונה.